Szolgáltatások

vákuumos masszázs

Gerinctréning

testtartásjavítás

A hozzánk érkező érintettekkel mindig egy állapotfelméréssel kezdünk. Ezt követően, aki kért rehabilitációs orvosi vizsgálatot, annak Dr Bakos Gizella által ez teljeskörűen biztosított.

Állapotfelmérést követően elkezdődik a mozgás feltérképezése, amelyről rövid videofelvételek készülnek (az érintett beleegyezésével) annak érdekében, hogy a rehabilitáció végén mérhető legyen, hogy honnan hová jutott el.

Naponta 2×2 órás személyre szabott SNR® funkcionális tréning/torna kezdődik el, bemelegítést követően. A tréning/torna lényege, hogy újra tanítja az agyat a különféle feladatok elvégzésére.

Szeretettel várjuk a kísérőket is, mert őket is megtanítjuk arra, hogy otthon hogyan tudják folytatni a speciális funkcionális tréninget, illetve hogyan nyújtsanak szakszerű segítséget szükség esetén. A délelőtti torna után ebédidő, és egy kellemes pihenést követően délután ismét folytatódik a torna.

Elliptikus tréner: speciálisan stroke-osok számára kifejlesztett eszköz lábtámasszal, biztonsági övvel, kifordítható ülőkével a könnyebb beülés érdekében, segít csökkenteni a spaszticitást az alsó végtagban.

Járástámogató robot: plafonra szerelt eszköz hevederrel, amely a járás újratanulását biztonsággal segíti.

Paralel bar (korlát): segít az egyensúly fejlesztésében, a magabiztos járás elérésében, a járástámogató robottal együtt és anélkül is használható.

Függesztő ágy: tehermentesítve, fájdalommentesen tudjuk a sérült vagy fájó végtagot kimozgatni, vagy az egészséges oldalt erősíteni.

Futógép: amely fölött szintén járást segítő elektronikai berendezés használható, különböző programok és pulzusmérés segíti a munkát biztonsági kapcsolóval.

Bokabemozgató gép: a boka mozgástartományát tudjuk növelni vele, bemelegíti a bokaízületet az intenzív tréning előtt.

Alsó és felsővégtagi tréning gép: izomerősítésre és az állóképesség növelése céljából alkalmazzuk. A program segítségével aktív és passzív mozgást tudunk biztosítani. Csökkenti a felső végtag spaszticitását.

Speciális SNR® funkcionális finommotorika asztal: 12 állomáson keresztül fejleszti a kéz finommotorikus funkcióit, különböző módon. Egyedülálló az országban.

SNR® funkcionális program/Élet szoba: amelyet úgy alakítottunk ki, hogy az érintettek az életvitelhez szükséges tevékenységeket, mozgásokat újratanulják. Pl. mindennemű konyhai tevékenységet, zuhanyzó, WC, mosdó használatát. A hétköznapi élet mozgásait és egyéb funkciók gyakorlását segíti elő.

SNR® autó funkciók gyakorlása: az érintettek szeretnének visszatérni az aktív életbe, és ennek egy fontos részét képezi az autó használata. Így rehabilitációs céllal helyet kapott udvarunkon egy személyautó, amelynek segítségével a ki-be szállást, pakolást és tankolást lehet gyakorolni.

Különböző felületű talaj: azért építettük ki, hogy többfajta járófelülettel fejlesszük a járást, növeljük annak stabilitását, és ezáltal biztonságosabbá váljon az önálló közlekedés.

Orvosi kezelések

Reumatológiai szakrendelés

A reumatológia a mozgásszervrendszer, azaz a csontok, ízületek, ín-szalagok, izmok, gerinc és a porckorongok betegségeit konzervatív- nem sebészeti úton gyógyító orvostudományi terület. Amennyiben a diagnosztizált állapot nem igényel műtéti beavatkozást, a betegség a reumatológiai szakrendelés keretében ellátható.

Szakorvosunk felkeresését elsősorban azon páciensek számára ajánljuk, akiknek ízületi és izomfájdalmai, gerincpanaszai: nyak-, derék-, vagy hátfájdalom, beszűkült mozgás, ízületi duzzanat, köszvényes panaszok, végtagzsibbadás képezik panaszait kivizsgálás és kezelés céljából.

Szakrendelésünkön a kórelőzmény és a panaszok ismeretében körültekintő szakorvosi vizsgálat történik, mely kiegészítve egyéb vizsgálati eredményekkel, lelet értékeléssel individuális kezeléssel és terápiás javaslattal zárul.

Szakorvosunk által végzett kezelések közé tartozik fájdalomcsillapító-, gyulladáscsökkentő(szteroid lidocain) injekció ízületbe való beadása, localis infiltrációk, orvosi kollagén-, hialuronsav injekció alkalmazása. A hagyományos gyógyszeres terápia mellett gyógytornára, fizioterápiára való javaslattétel, illetve irányítás, életmódbeli tanácsadás.

Hylauron injekció

Az ízületbe adott hialuronsavat tartalmazó injekcióval pótolni tudjuk az ízületi folyadékot. A hialuronsav tartalmú injekciók valós segítséget nyújtanak a sérült ízület számára azáltal, hogy elaszticitási (rugalmasság) és viszkozitás (kenési tulajdonságai) rendeződnek. A kopásos tünetek kezelése esetén mechanikai védelmet nyújt az ízületeknek, kenőanyagként működik, így csillapítja a fájdalmat és javítja a mozgásképességet.

Szteroid lidocain injekció

Szteroid tartalmú injekciók adása érzéstelenítővel kombinálva ízületbe, paravertebralisan, illetve lokálisan akut mozgásszervi tünetek és panaszok esetén.

Kollagén injekció

A kollagén az ízületet stabilizáló szövetek és a porc fő összetevője, szerveink elasztikusságát biztosítja, azonban a kor előrehaladtával mennyisége és minősége változik. A helyileg alkalmazott kollagén célzottan, az érintett területnek, szövetnek, ízületnek a regenerációjában segít, alkalmazásával elérhető, hogy:
csökkenjen vagy megszűnjön a gyulladás,
elmúljon a fájdalom, merevség, duzzanat vagy feszesség.

Alkalmazása kúraszerűen javasolt, időt hagyva, hogy a szervezet dolgozhasson, beépítse a számára szükséges helyen és módon. A kollagén kúraszerű adása:
– minimális beavatkozással jár (vékony, kis méretű tűvel beadott felületes injekció),
személyre szabható
– alkalmazható vérhígítót szedő betegek és cukorbetegek esetén is,
– élsportolóknál is alkalmazható,
megoldás a -kopás, -gyulladás, -túlerőltetés, -sportsérülés során fellépő mozgásszervi panaszok csökkentésében, megszüntetésében.